CV Kaczyńskiego niefortunnie podrasowane. Trudno w to uwierzyć. Nie tym razem…

Błędna redakcja sprawiła, że biogram Jarosława Kaczyńskiego na stronie KPRM sugerował, że walczył on w Powstaniu Warszawskim. Chodziło tymczasem o ojca Kaczyńskiego, Rajmunda. Błąd już poprawiono.

Na chybioną informację zwrócili uwagę posłowie KO – Barbara Nowacka i Dariusz Joński. „Kaczyński. Urodzony w 1949, w 1944 walczył w Powstaniu Warszawskim. Są śmieszniejsi niż żarty o nich” – zadrwiła polityk. „Jarosław Kaczyński w 1944 brał udział w Powstaniu Warszawskim a urodził się 1949! Nieprawdopodobne, a jednak!” – wtórował jej klubowy kolega.

Biogram Kaczyńskiego znalazł się na stronie KPRM w związku z dzisiejszym zaprzysiężeniem prezesa PiS na wicepremiera, który pokieruje nowo utworzonym komitetem do spraw bezpieczeństwa. Nowacka i Joński zamieścili screeny ze strony kancelarii premiera. Niefortunnie sformułowany został drugi akapit tej noty biograficznej, zaczynał się bowiem od słów: „W 1944 brał udział w Powstaniu Warszawskim, za co został odznaczony krzyżem Virtuti Militari”. We wcześniejszym zdaniu w pierwszym akapicie mowa była o ojcu Kaczyńskiego, ale mylący był przyjęty szyk: „W czasie II wojny światowej ojciec Rajmund działał w konspiracji, w Armii Krajowej”. W kolejnym zdaniu znów była mowa o jego matce: „Matka Jadwiga w 1941 r. wstąpiła do Szarych Szeregów. Brała udział jako sanitariuszka w akcji Burza” – wskazano.

Na stronie KPRM można zobaczyć, że układ tekstu został już poprawiony, a informacje dotyczące rodziców Jarosława Kaczyńskiego scalono w jeden akapit.

 „Byłem w sytuacji dużo gorszej niż internowani” 

W przeszłości samemu Jarosławowi Kaczyńskiemu zdarzyło się dodać nieco dramatyzmu własnym przeżyciom z okresu PRL. Stwierdził np., że w okresie stanu wojennego jego los był gorszy niż osób internowanych. – Uważałem zresztą, że jestem w sytuacji dużo gorszej niż internowani. Miałem absolutny imperatyw, że muszę działać, i sądziłem, że w efekcie pójdę siedzieć, co było gorsze od internowania – powiedział w wywiadzie dla „Gazety Polskiej” w 2012 r.

Innym razem podczas spotkania z czytelnikami dodał majestatu swojemu bratu. Stwierdził, że to Lech Kaczyński faktycznie kierował „Solidarnością”. – My mogliśmy rozpocząć działalność, bo zastępcą Lecha Wałęsy w Solidarności, potężną postacią faktycznie kierującą związkiem był mój brat – powiedział Jarosław Kaczyński w czasie spotkania przy okazji promocji jego książki „Porozumienie przeciw monowładzy. Z dziejów PC” w 2016 r. Na tamte słowa ostro zareagował legendarny przywódca Solidarności: „Takie bzdury, książkę wydał i on mówi, że (Lech Kaczyński – przyp. red.) kierował związkiem. No ludzie, opamiętajcie się. Jestem wyprowadzony z równowagi. Gdzie on do kierowania? Kto by mu dał kierowanie?”.

Błędna redakcja sprawiła, że biogram Jarosława Kaczyńskiego na stronie KPRM sugerował, że walczył on w Powstaniu Warszawskim

Chodziło tymczasem o ojca Kaczyńskiego, Rajmunda

Błąd już poprawiono

FAKT.PL

Poleć Dziennik Polityczny na Facebooku:

Dzielić się ze znajomymi!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*